Gingerbread House


Gingerbread House

Hamuru için
500 g un
300 g tereyağ (oda sıcaklığında)
150 g pudra şekeri
1 yumurta
15 g tarçın (tarçın yerine vanilya/kakao/toz zencefil kullanabilirsiniz)

Tereyağ ve pudra şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpılır. Yumurta eklenip karıştırılır. Toz malzemeler eklenip yoğurulur. (Bu aşamayı stand mikseri ya da spatula ile yapmanızı öneririm)

Streçlenip buzdolabında 1 saat bekletilir.
Yağlı kağıt üzerinde hafifçe unlanarak merdane ile açılır. ne çok ince ne çok kalın olmalı. yarım santim kalınlığında yeterli olacaktır

Yağlı kağıtla hazırlanan şablonlar hamurun üzerine konur ve bıçakla kesilir.Kenarlarındaki fazla hamurlar toplanır. Açmış olduğunuz yağlı kağıdın üzerinden kestiğiniz hamuru ayırmayın ki şekli bozulmasın. o şekilde direkt pişirin.

(Ön ve arka şablonlarından birine şekli çıkardığımda kapı açtım)

Ev şablonları dışında yağlı kağıda kurabiye adam, çam ağacı vs çizdim. illa kalıba ihtiyacınız yok kolayca yapabilirsiniz.

180 derece alt üst ayarda 25-30 dk pişirilir


Yapıştırmak için
2 poşet krem şantiyi 200 ml sütle çırpın ve yarım saat buzdolabında bekletin. Benim pastalarımdan kalan kremalarım vardı onları kullandım. Ama bu ev için krem şanti yeterli olacaktır.
Sıkma torbalarına aldım. istediğiniz renklerde gıda boyası ile renklendirebilirsiniz. Parçaları birleştirirken mutlaka bardak vs ile destekleyin yapışana kadar biraz beklemesi gerekiyor
Sonrasında dilediğiniz renklerde ve şekillerle süsleyin. en son pudra şekeri eleyin






Afiyet olsun!








Yorumlar

Popüler Yayınlar